“Sales Excellence”

Sales mag weer! Het is geen vies woord meer. Langzaam verandert sales van onderschoven kindje naar het strategische aandachtspunt voor de komende jaren. In dit visie-artikel wordt aangegeven hoe bedrijven structurele omzetgroei kunnen realiseren door uit te blinken in de

“Negen doodzonden voor een adviseur”

ABCOUDE Wat zijn de eigenschappen van een goede adviseur en hoe vindt u hem? U let natuurlijk op de kwaliteit- en prijsverhouding en de hoeveelheid kennis en ervaring van uw potentiële adviseur. U wilt tenslotte waar voor uw geld. Maar

“Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen”

Uit een Amerikaans onderzoek blijkt: tevreden klanten wisselen net zo gemakkelijk van leverancier als ontevreden klanten. Hoe zit dat nou precies? Bekijk het artikel hier Bron: Buisnesscompleet.nl

“Opbrengsten uit training en opleiding”

Het (laten) uitvoeren van training kost geld: in het vorige artikel is dat aspect aangestipt. Ondanks dat doen we die uitgaven, omdat we er vanuit gaan dat de kosten tenminste opwegen tegen de baten ervan. De enige manier om te

Dertien (verborgen) kosten van bedrijfsopleidingen

Per jaar besteden Nederlandse bedrijven honderden miljoenen aan training en opleiding. De trend is dat de opleidingsduur korter wordt en dat de kosten ervan stijgen. Iets meer dan de helft van de deelnemende bedrijven is na een training tevreden*. Op

Hoe zorgt u voor betrokken personeel

Dat betrokken personeel productiever is en beter presteert is algemeen bekend. Bedrijven met betrokken personeel maken meer winst en groeien harder. Maar hoe zorg je dat je personeel betrokken raakt bij je onderneming? De identiteit en het succes van een

Aandacht

Gebrek aan aandacht is de allerbelangrijkste reden voor klanten om van leverancier te veranderen. En daarmee dus ook het allerbelangrijkste wapen om prospects bij hun huidige leveranciers los te weken. De vraag die je hierbij kunt stellen is: wat is

Verkopen aan de overheid

Steeds meer bedrijven focussen in deze economisch minder stabiele tijd, op de wat stabielere overheid. Speciaal daarvoor heeft AccuRaad Training & Advies een training ontwikkeld waarin wordt geleerd hoe je nu het beste aan overheden kunt verkopen. Er wordt al

“Return on Marketing”

Vandaag een artikel over Return on Marketing Investment (ROMI, Harvard 1996). Het is enigszins academisch geschreven maar wel duidelijk en gaat in op belangrijke pijlers onder het AccuRaad gedachtegoed. AccuRaad traint wat wij de commerciële functie noemen; iedereen die van

Investeren in training

Er moet worden bezuinigd. En wat is makkelijker dan het direct stoppen van cursussen en trainingen voor jong talent. Hoe aanlokkelijk ook, niet doen. De indruk kan ontstaan dat de werkgever kans loopt zijn werknemer te verliezen zodra die ontdekt