Voedselbank zet professionele salesforce in

De Voedselbank Naarden/Bussum/Hilversumse Meent hield vrijdag 15 maart een bijzondere actie bij Albert Heijn aan de Koekoeklaan in Bussum. Een aantal medewerkers van de Bussumse salestrainingsorganisatie AccuRaad ging passanten en bezoekers van de Albert Heijn aanspreken om aandacht en extra donaties te vragen voor de Voedselbank. De vrijwillige inzet van deze medewerkers, die allemaal een kei zijn in het ‘salesvak’ vloeit voort uit een ‘match’ die op 14 oktober jl. gesloten is tijdens het vierde Maatschappelijk Diner, georganiseerd door het Platform Maatschappelijk ondernemen Naarden-Bussum. Tijdens dit diner zitten bedrijven en maatschappelijke organisaties uit Naarden en Bussum met elkaar aan tafel met als doel: onderlinge samenwerking met gesloten beurs. In jargon heet dit een Match.Voedselbank verwacht veel van de samenwerking Vrijwilliger Mieke Sluijter van de Voedselbank: “de samenwerking met AccuRaad is voor ons nieuw en we verwachten er veel van. Onze vrijwilligers vinden het aanspreken van consumenten toch altijd een beetje spannend.
Maar in deze tijd is het juist hard nodig om het benaderen van donateurs eens anders in te steken. Wij vinden het heel fijn dat AccuRaad dat wil doen. En het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als onze vrijwilligers er meteen wat salesvaardigheden bij kunnen leren.” Verkopen met aandacht ochum Jarigsma van AccuRaad is enthousiast. “Ook AccuRaad heeft baat bij deze match. Onze focus ligt op het trainen van medewerkers van bedrijven en instellingen in goed sales en markt/klantcontact.
Op deze wijze kunnen net getrainde acquisiteurs laten zien wat ze waard zijn in de praktijk. Sales voor de Voedselbank is een bijzondere en mooie praktijkcase. Ze moeten enerzijds de geleerde salesvaardigheden toepassen, met als doel resultaat, en anderzijds het bijzondere karakter van hun opdrachtgever, de Voedselbank, in hun achterhoofd houden. Verkopen met aandacht noemen we dit en dat zullen we dan ook zeker doen op 15 november.”