Klantgerichtheid

Het succes van een commerciële organisatie wordt bepaald door processen, structuren en mensen. Natuurlijk speelt sales hierbij een grote rol. Ook medewerkers die geen directe commerciële functie hebben, hebben wél grote invloed op de tevredenheid van uw klant. Retentie van klanten wordt voor een groot deel door deze zeer belangrijke medewerkers bepaald. Daarom heeft AccuRaad speciaal voor baliemedewerkers, beveiligers, monteurs, binnendienstmedewerkers en anderen die contact met klanten hebben, trainingen ontwikkeld op het gebied van klantgerichtheid.

Wat leren uw medewerkers in AccuRaad klantgerichtheidstrajecten?
1. Zij worden professioneler in zowel verbale als non-verbale communicatie zodat communiceren gemakkelijker en sneller gaat.
2. Zij worden duidelijker in de communicatie naar collega’s en leidinggevenden.
3. Zij overwinnen klantweerstand en leren omgaan met klachten en opmerkingen zodat klanten tevreden blijven en ook vaker met u zaken willen doen.
4. Zij beloven minder en doen meer zodat klanten fans en ambassadeurs worden van uw organisatie. 5. Zij luisteren beter naar klanten zodat ze inzicht krijgen in kansen en mogelijkheden die klanten subtiel aangeven.
6. Zij leren klachten ombuigen naar kansen.

Overzicht klantgerichtheidsonderwerpen

Customer service
Veel contact met uw relaties, de administratie regelen en de back office controleren. Nemen account managers veel werk uit handen. Hoe vaardig zijn zij in het contact met uw klanten?

(Interne) Communicatie
Hoe communiceren collega’s met elkaar? Wat voor effecten heeft de interne communicatie op de sfeer en effectiviteit van de werkplek en het werk. Wilt u dit verder optimaliseren?

Debiteuren
Uw organisatie is succesvol en heeft veel klanten. Deze klanten bestellen steeds meer en zijn steeds belangrijker voor uw omzet en voortbestaan van uw onderneming. Betaalden ze ook maar eens op tijd. Hoe ze aan te manen en toch een goede relatie te behouden, leert (uw backoffice) van de specialist.

De monteur als ambassadeur
Wie heeft het makkelijkst toegang tot de beslissers bij de klant? Juist de monteur. Wat hij/zij kan leren is leads opsporen en doorgeven, én een visitekaartje zijn voor uw organisatie.

Klachtenafhandeling
De order afdeling heeft steeds meer contact met klanten. Vragen over product specificaties en leveringen zijn hun voornaamste taak geworden. Soms gaat er wel eens iets mis. Uit onderzoek blijkt dat een goed opgeloste klacht meer waard is dan een nieuwe klant. Kortom: Hoe maakt u van een klacht een kans.

Klantgerichtheid Cultuur
Voor elke organisatiecultuur, commercieel of non-profit, geldt dat de klant het bestaansrecht is van de organisatie. Daarom klantgerichte communicatie.

Klantgerichtheid Zorg
In de zorg is elke medewerker het visitekaartje. Efficiëntie moet daardoor hand in hand gaan met klantvriendelijkheid. Leer uw medewerkers om altijd klantvriendelijk, behulpzaam en gericht te werken.

Slecht nieuws
Uw organisatie groeit zo snel dat uw producten of diensten soms uitverkocht zijn. In een succesvolle organisatie loopt er logistiek ook wel eens wat mis. Hoe brengt u dit nieuws?

Telefonisch contact met klanten
Iedereen die contact heeft met klanten. Uw medewerkers leren telefoneren alsof ze bij de meest klantgerichte organisatie ter wereld werken.

Telefonisten en receptionisten
Het visitekaartje van uw organisatie. Het eerste dat klanten, leveranciers en zakenrelaties zien van uw organisatie. De eerste indruk bepaalt. Wilt u deze eerste indruk op een positieve manier beïnvloeden, mail dan met onze experts.