Leiderschap & Management

Alle trainers van AccuRaad hebben zelf de functies uitgeoefend waar ze trainingen in geven. Dat merkt u aan hun trainingsaanpak. Ze hebben met hun voeten in dezelfde modder gestaan als waar u nu in staat.

Manager zijn en leidinggeven is een vak apart. Meestal wordt de ‘beste’ verkoper of vakinhoudelijk specialist of op een gegeven moment manager. Zelfs op bedrijfskundige opleidingen zoals een MBA is er weinig aandacht voor de soft skills en people managementvaardigheden die de moderne manager nodig heeft.

AccuRaad heeft altijd teams van medewerkers succesvol getraind. Recentelijk vroeg de manager van een van deze teams: “De organisatie staat, de processen zijn gedefinieerd, de protocollen liggen vast, maar het zijn mijn mensen die de resultaten boeken. Hoe zorg ik voor een gemotiveerd, enthousiast en kundig team?” Voor deze organisaties ontwikkelde AccuRaad de training op het gebied van management en (persoonlijk) leiderschap.

Wat levert een AccuRaad management training u op?
1. U bindt medewerkers langer aan uw organisatie. U bespaart op de kosten van werving & selectie en inwerken.
2. U leert medewerkers coachen zodat de kwaliteit van hun werk sterk verbetert.
3. U motiveert uw medewerkers beter zodat zij langer, effectiever en slimmer werken.
4. U confronteert medewerkers zodat ze uit hun comfortzone durven stappen. Hierdoor verbetert hun resultaat en geeft het hen meer inzicht.
5. U leert de selectie- en aannameprocedure verbeteren zodat er geen onder- of overgekwalificeerde medewerkers worden aangenomen.

Overzicht management onderwerpen

Assessments organiseren
U wilt weten waar u staat met uw mensen. Wat zijn hun competenties? Waar kunnen ze nog verbeteren? Om uit te laten voeren door AccuRaad of om zelf op te zetten.

Beleidsoverdracht
U heeft nieuwe plannen voor de organisatie. U wilt nog meer, nog verder, nog harder, nog beter. Uiteraard creƫert u draagvlak onder uw medewerkers door middel van beleidsoverdracht.

Beoordelen en belonen
Het is het einde van het jaar en u moet beoordelen. Maar waarop? En hoe komt u aan objectieve meetpunten voor de criteria die u heeft? Hoe houdt u salarisverwachtingen in toom?

Coachen
U heeft nieuwe medewerkers of uw medewerkers gaan nieuwe taken uitvoeren. U leidt ze op, geeft ze training, en dan doen ze het niet.

Conflicthantering
Collega’s of medewerkers hebben onderling conflicten. U heeft wel eens een meningsverschil met een klant. Leer hoe u hier nog effectiever mee om kan gaan.

Delegeren en empowerment
U heeft te veel werk. U heeft medewerkers die meer aankunnen.

Functioneringsgesprekken voeren
Het moet weer. U moet van het ISO systeem, of omdat u dit zelf graag wilt, maar wat houdt een dergelijk functioneringsgesprek in en wat levert het eigenlijk op?

Motiveren
Boeken vol zijn er over geschreven. Het motiveren van medewerkers. In deze boeken staat precies wat u moet doen. Hoe u het doet staat er niet in. En wat doet u met een ongemotiveerde medewerker? Ontslaan?

Situationeel leidinggeven
Medewerkers zijn niet allemaal hetzelfde. U leert hier hoe u het beste met de onderlinge verschillen om kunt gaan.

Structuur van de organisatie
U weet dat u niet meer rendement uit de medewerkers kunt halen. Zij werken al op hun hardst. Uw winst zit hem in de structuur. De trainer helpt u de organisatie te stroomlijnen zodat u nog meer rendement uit uw contact met klanten haalt.

Sturen en corrigeren van medewerkers
Sommige medewerkers kunt u beter op vriendelijke en motiverende wijze aansturen.

Teambuilding en samenwerken
U hebt net een reorganisatie of fusie achter de rug of uw medewerkers zijn veel op pad en u wilt meer teamgeest in de groep.

Vergaderen en werkoverleg
Uw vergaderingen lopen wel eens uit, sommige medewerkers voeren het hoogste woord, terwijl anderen niet betrokken lijken te zijn. U wilt iedereen graag betrokken houden en laten meedelen in de punten van de agenda.

Werving en selectie
U zoekt nieuwe medewerkers. U voert gesprekken met sollicitanten. Wie nodigt u wel uit, wie niet? Wie neemt u wel aan, wie niet?