Sales & Verkoop

AccuRaad verzorgt training en consultancy op alle salesgebieden, van essentials tot complexe salestrajecten.

Wat leren uw medewerkers in AccuRaad verkooptrainingen?
1. Zij blijven langer en beter in contact met bestaande klanten zodat de winstgevendheid verbetert.
2. Zij maken gemakkelijker en sneller een afspraak met nieuwe prospects zodat de salesfunnel blijvend gevuld is.
3. Zij spenderen minder tijd aan kleine klanten en meer tijd aan grote klanten.
4. Zij plannen hun werk beter zodat de productiviteit stijgt.
5. Zij verkopen meer en vaker aan nieuwe en bestaande klanten (up- en crossselling).
6. Zij verkopen complexere, meer geïntegreerde oplossingen aan klanten waardoor de winstgevendheid voor beide partijen zal stijgen.
7. Zij behalen betere resultaten uit succesvolle onderhandelingen.

Overzicht Salesonderwerpen

Account Management
Hoe bedient u grote zakelijke klanten? U bent verantwoordelijk voor een klein aantal relaties. Voor hen doet u alles. Hoe brengt u de DMU in kaart en hoe houdt u uw eigen PSU in bedwang?

Afsluiten
Uw medewerker maakt makkelijk contact, stelt de juiste vragen, weet goed te argumenteren, maar uiteindelijk gaat de opdracht naar een concurrent.
Regelmatig staat in training en coaching de vraag hoe moet ik afsluiten centraal.
Afsluiten zoals de Amerikanen dat bedoelen, ABC, Always Be Closing. De definitie zoals AccuRaad die hanteert gaat er vanuit dat je goed ‘closet’ als je voortgang hebt in je salesproces. Dat kan betekenen de deal zelf maar ook toegang tot een volgend lid van de DMU. Goed afsluiten is niet moeilijk (vraag gewoon om de opdracht: ‘zal ik onze afspraken aan u bevestigen?’ ‘Gaat u akkoord?’) en toch lukt het de meeste commercianten niet om het goed te doen. Waarom niet? een groot deel van het antwoord ligt in het psychische proces dat bij ons plaatsvindt en bij onze (potentiële) klant. Wij durven niet te vragen om de opdracht of order (‘zo meteen zegt de ander nee…’) en de klant durft niet te kiezen (‘zo meteen komt er een nog betere deal langs…’). Wil je weten hoe je daar mee omgaat mail je gegevens aan info@accuraad.nl en we sturen je de whitepaper.

Beursverkoop
Er is niets vermoeiender dan verkopen op een beurs. Er is ook niets potentieel winstgevender dan contacten leggen op een beurs.

Business Etiquette
U bent zakelijk zeer succesvol. U gaat eten met klanten en onderhoudt ook anderszins uw zakelijke contacten. U wilt graag een goede indruk bij hen achterlaten, want verkopen is gunnen.

Cold calls / afspraken maken
Onderdeel van de werkzaamheden van uw sales team is het maken van afspraken met nieuwe of onbekende klanten. Hoe lastig dat is en wat wel werkt, daar weten onze trainers alles van.

Cross-Selling
Door uw klanten meer producten aan te bieden, genereert u een stijgende omzet en een hogere klantwaardering. Leer alles over cross-selling van onze experts.

Luisteren
De vaardigheid die in het sales teamvak wellicht het meest cruciaal is, is luisteren. U achterhaalt de wensen van de klant en speelt daar goed op in. Achterhaalt u óók de achterliggende behoefte.

Netwerkvaardigheden
U gaat naar borrels en seminars en u legt niet altijd even makkelijk contact. Met wie spreekt u wel en met wie niet? Hoe komt u af van de gesprekspartner die niet interessant is, en hoe komt u achter de zakelijke potentie van die partner?

Offertes en direct marketing
Naast de mondelinge verkoop is er ook een schriftelijke verkoop. Wilt u hier alles van weten, mail dan met onze ervaren trainers.

Onderhandelen
U streeft naar win/win. U haalt voldoende rendement uit uw onderhandelingssituaties. Wilt u nog meer rendement, mail dan met onze specialisten.

Presenteren
U bent de beste manager/account manager die er is. Uw klant vraagt of u een presentatie kunt geven over de toepassingen van uw dienst of product. Hoe houdt u uw gehoor geboeid? Hoe gaat u om met uw zenuwen? Hoe zorgt u voor een enthousiaste en motiverende presentatie?

Relatiemanagement
U hoeft niet te pionieren. U bedient voornamelijk bekende relaties. U voert informele en toch zakelijke gesprekken met uw klanten. Hoe houdt u ze bij uw organisatie, en hoe haalt u meer uit uw contact?

Retail
Uw winkel, detailhandel loopt goed. Etalages zijn prachtig, het assortiment is prima, de prijzen zijn gunstig en klanten komen graag. Hoe u meer (commercieel succes) uit het contact haalt, leert u van onze experts.

Schriftelijke communicatie
Leer hoe u uw offertes, brieven en Direct Mail op een verkoopovertuigende manier kunt schrijven.

Omgaan met weerstand
Alles loopt soepel. Als de klant maar niet van die vervelende opmerkingen zou maken als: te duur, of, we hebben al een goede leverancier. U leert allerlei weerstand bij de klant te overwinnen.

Telefonische verkoop
Verkopen aan de telefoon. Dat is een stuk lastiger dan face to face verkoop. Leer het beste uit een telefoongesprek te halen.

Sales en Accountplannen
Uw salesmedewerkers (of uzelf) zijn sterk in het verkopen an sich, maar richten zich niet op het juiste type klanten. U wilt dat zij zich richten op de meest profijtelijke klant. Eerst bepalen we welke dat zijn, daarna maken we een actieplan en monitoren dat.

Sales Skills Basic
Uw medewerker is nieuw in het vak, of komt uit een ander beroep dan account manager of verkoper.

Sales Skills Products
Uw organisatie verkoopt producten met een hoge toegevoegde waarde. Uw salesmedewerkers zijn productspecialisten.

Sales Skills Advanced
Uw medewerkers hebben al een of meerdere trainingen gevolgd. Ze zijn goed, maar kunnen nóg beter.

Transaction Sales
Uw medewerkers verkopen een product met kenmerken. De prijs lijkt soms wel het enige dat telt voor uw klant. Hoe kunt u de klant overtuigen toch een hogere prijs te laten betalen voor exact hetzelfde product?

Verkoopvaardigheden diensten
Uw organisatie heeft geen tastbaar product. Het product, dat bent u met uw medewerkers zelf. De klant weet pas of de kwaliteit van uw product goed is, nádat de dienst geconsumeerd is. U bent specialist of consultant op een bepaald terrein.